onsdag 21 september 2011

LIVET

Som många andra som tycker om färg, form och skapande processer så är det ibland svårt att hålla fokus. Vad är det jag gillar MEST vilken stil, vilka material, färger och former? Kunna hålla sig till EN stil rakt igenom i hela huset känns för mig som en STOR svårighet...och faktiskt inget som jag strävar efter. Den här bilden visar väl på detta, stilkrockar pga olika behov o önskemål hos alla i familjen skapar det FINASTE av allt. Ett PERSONLIGT hem! Fast jag måste tillägga att stilkrockar i form av min mans smak är sällsynta hemma....stackars människa inga fotbollstapeter eller billybokhyllor eller foppa tofflor slängda i hallen. I nästa liv kanske..

Kramar Mamma Tina som kramar på ALVA idag!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jättefint! Och så sant som det är sagt: Personligt! Känner igen det där att det är svårt att veta ibland vad man igentligen vill ha....och så blir man så inspirerad av alla fina inredningsbloggar som finns. Däribland din. Blir så glad när du gjort något inlägg som man får läsa o kika på bilder. kram

Rebeccas DIY sa...

Nej, jag skulle heller aldrig kunna välja bara en "stil". Idag köpte jag ett underbart indiskt soffbord rustikt och ruffigt - samtidigt som jag drömmer om att äga ett kalkstensbord med en stomme i björk. Inte direkt samma stil men helt underbara bord bägge två.
Ha en skön helg!